پس از ۶ سال توسعه و صدها نمونه اولیه، شرکت دایسون (Dyson) سرانجام نخستین یورش خود را به بازار گجت‌های پوشیدنی‌ آغاز و یکی از عجیب‌ترین محصولاتی را که در مدت زمان طولانی دیده‌ایم، رونمایی کرد. محصول جدید دایسون که The Zone نام دارد، هدفون حذف نویز را با یک تصفیه‌کننده هوا ترکیب کرده است!

هدفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، نام دایسون را می‌توان با اطمینان خاطر با جاروبرقی‌های قدرتمند و اخیرا تصفیه‌کننده‌های هوای بدون تیغه مرتبط دانست، اما این محصول تازه راه‌اندازی شده نشان می‌دهد که این شرکت، بلندپروازانه قدم به دنیای هدفون و پوشیدنی‌ها گذاشته است. وسوسه‌انگیز است که به این محصول جدید عجیب و غریب به عنوان راهی برای کسب درآمد از اضطراب‌های مربوط به بیماری همه‌گیر در اطراف هوای پاک نگاه کنیم، اما دایسون در واقع چندین سال است که روی این موضوع با تمرکز اصلی بر کمک به مردم برای جلوگیری از آلودگی هوای شهری کار می‌کند.

دایسون در مورد این موضوع که فیلتر هوای موجود در این هدفون مشابه به چه نوع ماسکی عمل می‌کند، چیزی نگفته است، اما آنها فاش کرده‌اند که هدفون The Zone قابلیت فیلتر کردن الکترواستاتیک ۹۹ درصد از ذرات آلودگی کوچک ۰.۱ میکرونی مانند گرد و غبار، باکتری‌ها و ... را دارند. فیلتر هدفون، همچنین توانایی جذب گازهای شهری NO2، ازن و SO2 را نیز دارد.

هدفونی که هوا را تصفیه می‌کند | یک اختراع برای جنگ با آلودگی‌های زیست‌محیطی

البته مشخص نیست که برای تعویض فیلترهای تصفیه هوای Dyson Zone  این هدفون چه باید کرد و چه مقدار هزینه پرداخت، ولی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با توجه به مدل هدفون، بین ۷۰ تا ۸۰ دلار هزینه باید در نظر گرفت. با این حال، درخصوص زمان تعویض فیلترها نیز حرفی به میان نیامده است.

به لطف سیستم حذف نویز این هدفون، می‌توان در وزش شدید باد و آلودگی‌های صوتی محیط اطراف، به موزیک گوش داد و در عین حال صداهای مزاحم را نشنید.

کد خبر 666890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha